180 000 CZK
| 7 200 EUR
Syntetická barva, dřevo, sololit
Dílo náležející do počátku 70. let, jež předznamenává v Kotíkově tvorbě vlivy kinetismu, minimalismu, či poverismu charakteristické pro tuto umělcovu životní i uměleckou etapu. Po vpádu ruských vojsk 1968 využil stipendijní pobyt DAAD a zůstal se svou ženou Petrou Příkazskou v západním Berlíně. Zkušenost mezi německými umělci, pohyb a transdisciplinarita ho přivedly k postavení vizuálního výzkumníka, které je nejlépe čitelné právě v podobě konceptuálních experimentů ze 70. let. Z malby přecházel do objektů, které v pozdější době i rozkládal, aby v závěru tvorby dospěl až do formy tvarové redukce. Jan Kotík patřil k významným představitelům českého umění 20. století. Poprvé své dílo představil na sklonku třicátých let u E. F. Buriana a když nemohl v 50. letech vystavovat, věnoval se designu - jako tvůrce i teoretik. Ale malovat nepřestal a jeho obrazy v duchu expresívní abstrakce získaly značný ohlas i na mezinárodní scéně. Uznání se dočkal také v Německu.
PROVENIENCE / Pozůstalost autora, Galerie Jiří Švestka, Praha.
LITERATURA / Jan Kotík (kat. výst.), Berlín 1971; Mladičová, Iva. Jan Kotík 1916–2002. Praha: NG v Praze, 2011. s. 362.
OBJEKT VYSTAVEN / Kunstmuseum Bochum (1978); Kunsthalle Berlin (1971).